Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Breuken (materiaalleer) --- Procenten --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het boek is geschreven voor de rekenbegeleider. De opeenvolgende grondslagen tonen u concreet, gedetailleerd en duidelijk hoe u kinderen kan helpen om ieder aspect van de breukenwereld goed te begrijpen. De opbouw van het boek wordt deskundig gekaderd.
rekenen --- dyscalculie --- breuken --- Procenten --- Breuken (wiskunde) --- Wiskunde --- Procent --- Breuk (wiskunde)
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Wiskunde --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Rationale getallen --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- Rationaal getal --- Procent --- Verhouding (wiskunde)
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Doelstellingen --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Procenten --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde
Choose an application
Mathématiques --- Methodologie --- Méthodologie --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Verhoudingen --- Procenten --- Schaal --- 475.4 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.53 --- wiskunde: didactiek lagere school
Choose an application
In het boek Verhoudingen en procenten is uitgebreid aandacht voor de leerlijn procenten in de bovenbouw en de leerlijn verhoudingen die al begint in de onderbouw. Daarbij wordt ingegaan op alle punten die een rol spelen bij het leerproces bij deze domeinen en de samenhang met andere domeinen.
Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- 101800.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Verhouding (wiskunde) --- Procent
Choose an application
475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Geld --- Hoofdrekenen --- Klok lezen --- Kommagetallen --- Meetkunde --- Meten --- Procenten --- Rekenen --- Tabellen --- Tijd --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerinhouden --- Lager onderwijs --- Leerinhoud
Choose an application
Hoe werkt de staartdeling? Hoe deel je door een breuk? Wat zijn priemgetallen? Hoeveel milliliter gaat er in een kubieke meter? Waarom zijn procenten (niet) moeilijk? Hoe denk en werk je bij hoofdrekenen? Wat leren kinderen eigenlijk in de rekenles? Wordt er wel genoeg geoefend op school? Waarom moeten we nog leren rekenen nu iedereen een rekenmachine heeft? In Rekenen is leuker dan/als je denkt worden vragen van ouders, leraren en studenten behandeld. Voorbeelden uit onderwijs, wereld en wetenschap laten zien hoe mooi ons getallensysteem in elkaar zit. Rekenen is geen verzameling trucjes en saaie regels, maar een dynamisch vak, dat meer betekenis krijgt en meer plezier oplevert als je leert nadenken over de achterliggende principes. Uitgave, met een actueel thema als onderwerp, om met rode oortjes te lezen, door te bladeren en kennis van te nemen. Twee ontwerplijnen vechten erin om voorrang: er wordt met aansprekende, 'ouderwetse' deskundigheid gesproken over rekenen, rekenonderwijs En het hele patroon van logische denkexcertities daarachter n het plaatst rekenen (rekenonderwijs-rekenopgaven- rekenbewerkingen) in een context van logische schoonheid, van verwondering, van bewondering voor wat rekenkunde kan bijdragen aan het creatiever oplossen van dagelijkse levensvraagstukken. Zeker: net als in recente publicaties komen de rekenbewerkingen voorbij, wordt er aandacht besteed aan oplossingswijzen, zijn er tabellen, schema's, (zwart-wit)illustraties die ertoe bijdragen je het beschrevene beter voor te kunnen stellen, maar in geen van de uitgaven die de laatste jaren passeerden, gebeurde dat op zo'n deskundige, originele, bevlogen, aanstekelijke wijze als in dit boek. Voor elke primair onderwijsbetrokkene, maar ook voor ouders, wordt hier een rekenvademecum gepresenteerd dat leest als een spannende roman. Het boek besluit met Antwoorden op de opdrachten en achtergrondliteratuur/websites Inhoudsopgave : Positiesysteem Getallen Structuurrekenen Cijferen Delen Oefenen Schattend Rekenen Getaltheorie Breuken Verhoudingen Procenten Meten
Rekenen. --- rekenen --- Mathematics --- wiskunde --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallen --- Meten --- Procenten --- Schattend rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde --- Rekenen --- Getallenkennis --- Breuken (wiskunde) --- Metend rekenen --- Breuk (wiskunde) --- Procent
Choose an application
Rekenen --- Didactiek. --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- breuken --- cijferen --- getallenleer --- kalender --- kloklezen --- meetkunde --- procenten --- rekenen --- rekenspelen --- schattend rekenen --- tafels --- Vrije School --- 475.55 --- Wiskunde : didactiek
Choose an application
RekenWijzer ondersteunt de student bij het verbeteren van de eigen rekenvaardigheid op het gebied van: hele getallen, meten en meetkunde, gebroken getallen, verhoudingen en procenten en verbanden.
PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of mathematics --- Higher education --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Getallen --- Lerarenopleiding --- Meetkunde --- Meten --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- Basisonderwijs --- breuken --- cijferend rekenen --- hoofdrekenen --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- oriënteren --- procenten --- projecten --- rekenvaardigheid --- transformeren --- verhoudingen --- wiskunde --- Wiskunde --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Leerinhouden --- Getallenkennis --- Metend rekenen --- Breuken (wiskunde) --- Leerinhoud --- Breuk (wiskunde) --- Verhouding (wiskunde) --- Procent
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|